Els objectius principals de ALAC són els següents:
- L’assessorament, la representació i defensa d’interessos dels seus associats.
- La relació amb els organismes oficials, empresarials i professionals a nivell autonòmic. Unir esforços dels associats davant de les institucions autonòmiques.
- L’elevació als organismes públics de les iniciatives i aspiracions dels associats. Mantenir relacions constants amb els organismes oficials i ens Autonòmics, col·laborant amb tots ells i, quant afecti els problemes de l’activitat que es pretén desenvolupar
- Millora contínua mitjançant interacció entre els associats.
- La intercomparació entre els propis associats per vetllar per la feina ben feta i la fiabilitat dels resultats.
- Desenvolupar la competència professional i deontològica de les empreses membres, així com la del personal tècnic que les integra.
- La cooperació amb altres col·lectius autonòmics, en les gestions que afecten el sector de la qualitat en la construcció.
Implementar els processos de qualitat en la construcció a Catalunya. - Donar suport als interessos de les empreses de Control de Qualitat de Catalunya.
- Fomentar el desenvolupament tecnològic.
- Evitar pràctiques de qualitat inadequades i intrusisme.
- Defensar els interessos legítims, peculiars de l’activitat econòmica dels seus membres, assistint dels assessors tècnics que consideri oportú establir per al seu exclusiu servei i pagats amb els seus fons propis.
- Assessorar als associats i informar-los de les activitats que realitzi l’associació.
- Participar en la regularització i perfeccionament de la concurrència de mercat per evitar la competència deslleial, assumint, fins i tot en instància prèvia, l’arbitratge voluntari quan sigui procedent.
- Establir i recomanar amb caràcter general unes tarifes de preus de referència.
- Participar, d’acord amb les lleis, en els organismes i entitats de l’Administració Pública i autonòmica i en les seves institucions de caràcter assessor o consultiu, que afectin a l’activitat.
- Establir, en benefici dels associats, serveis d’informació, documentació, assessorament, etc.
